20 Şubat 2013 Çarşamba

BENLİKTEN VE NARSİSİZMDEN NASIL UZAK DURURUZ?


              İçinde bulunduğumuz bu neslin olumsuz etkilerini en aza indirmek için ve narsist bireyler olmamak için nelere dikkat etmeliyiz:

Şiddet ve lüks yaşamın empoze edildiği televizyon programlarını sınırlı seyredin. Sürekli bu programları izleyen bir genç, ortalama bir hayat standardına ulaşsa bile bu durumdan tatmin olmaz ve mutsuz olur.

Sosyal ilişkilere önem verin. Yeni komşularınızı eve davet edin, arkadaşlarınızı yemeğe çağırın.. Güçlü sosyal ilişkiler , kendinizi daha güvende hissetmenizi sağlar.

Depresyona karşı doğal yollarla baş edin. Mesela uykuyu iyi almak, günde en az bir saat gün ışığı almak ve düzenli beslenmek sizi depresyona karşı önemli ölçüde koruyacak önlemlerden.

Gerçekçi beklentiler geliştirin. Ne olursa olsun "hayallerinizin peşinde koşmaya" inanmak yerine, gerçekçi hayaller geliştirin.

Komşularınıza ve çevrenize katkıda bulunun. "Ben" neslinin aradığı mutluluk, başkalarına yardım etmekten geçer.

Ben Nesli'nde yetişmiş olabilirsiniz ama daha fazla biz demek mümkün.

Çocuğun her istediğini yapmaktan kaçınmalı. Bu durum narsist ve egoist bir nesil yetiştirmeyi engelleyebilir.

Hemen çocuğunuzun tarafında olmayın. Öğretmeni veya komşunuz çocuğunuzla ilgili bir şikayette bulunursa çocuğunuzun da hatalı olma ihtimalini düşünün.

 

Hafta içi bir konferans vesilesiyle İstanbul'a gelen San Diego Üniversitesi öğretim üyesi
Doç. Dr. Jean Twenge'in araştırmaları yeni nesil konusunda farklı bakış açıları sunuyor. "Ben nesli", "Narsisizm İlleti" kitapları Türkçeye de çevrilmiş. Benim dikkatimi çekti, düşüncelerini beğendim. Paylaşmak istedim.      İyi akşamlar.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder