21 Ocak 2013 Pazartesi

YARIYIL TATİLİ YAKLAŞIYOR!


                                                          Merhabalar, Hoş geldiniz,


       Günler öylesine hızla akıp gidiyor ki, yetişmek çok güç...Sanki yeni başlamıştı 2012-2013
 Eğitim- Öğretim yılı ki, yarıyıl tatili geliverdi  kapımıza.. Tabii tatil öncesi karne sevinci
olacak. Gerçi sevinç mi üzüntü mü olacak, o da değişecek evden eve...Ben her zaman başarı ve başarısızlığın sadece öğrenciye ait olmadığını, bunun çocuk ve ailenin ortak kazanımı olduğunu düşünürüm. Lise çağındaki bir öğrencinin bile motive edilmeye, desteklenmeye ihtiyacı varken,  ilköğretim çağındaki çocuklarımızın da zaten derslerinin takip edilmeye, ilgilenilmeye,  gerektiğinde  yardımcı olunmaya  gereksinimleri vardır.

 

            Samimi  ilgilenilen ve sevilen  çocuk başarısız olmaya utanır, sıkılır. Elinden geleni yapmaya çalışır. Ama herkesin elinden çok başarılı olmak gelmez. Bütün derslerinden 5 alması beklenemez. Takdir alamayabilir. Bireysel farklılıkları anlayışla karşılamak gerekir. Ama çabaları , süreci kendince iyi değerlendirmesi takdir edilmelidir. Sonuca değil sürece bakılmalıdır.  Her çocuğun başarısı kendisiyle kıyaslanmalıdır. Komşu çocuklarıyla değil.

 

             Ne yazık ki  günümüzde   hala karne alındığı günlerde, aile korku ve baskısıyla intihar eden çocuklar basınımızda yer alıyor. Bu ne garip bir tutarsızlıktır ki başarıda; aile, çocuk ve okul birleşiminin ortak çabası sonuca götürürken,  olumsuz faturanın hesabını sadece öğrenciden bilmek, kolaycılıktan ve suçunu bastırmaktan başka nedir ki? Başarı zaten sadece okul da kazanılan başarı değil, hayat başarısı da sadece okulda alınan notlarla elde edilen bir şey değil. Bugün birçok alanda zirveyi yakalamış insanlar  sadece  okulda aldıkları notlarla değil azim, sebat ve istikrarlı çalışmalarıyla ulaşmışlardır.

 

             Başarı bana göre;  ahlaken iyi yetişmek, kendi ve çevresiyle barışık , küçük şeylerle mutlu olabilen,  sahip olduklarına teşekkür edebilen, başkalarının mutluluğuna sevinebilen, yardıma muhtaç olana el uzatmayı erdem değil vazifesi bilen nesiller yetiştirebilmektir. Ebeveynler için de ulaşılabilecek ama zor bir başarı, bunun  için hepimiz ciddi emek sarf etmeliyiz ve bu konuda çook düşünmeliyiz. Anne -babalık zor zanaat...

 

            İlerleyen günlerde nasıl verimli, kaliteli ve  keyifli bir şubat tatili geçirebiliriz çocuklarımızla, bunları düşünelim... Hoşça kalın..

 

2 yorum:

  1. Yorumlarını sevdim takipteyim benim blogumada beklerim
    kelebeketkisi39.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoşgeldiniz. Memnun oldum, ben de ziyaretinize gelirim tabii ki.

      Sil