1 Ekim 2013 Salı

KİTAPLAR

                                                           
                                                           MERHABALAR,

            Hayatta edindiğimiz yararlı ve zararlı alışkanlıklar birden bire oluşmuyor, bizde ikinci bir fıtrat haline gelmesi için iradeli olarak, tekrarlamak gerekiyor. Başta zor ve sıkıcı da olsa, pes etmeden, bazen kendimize rağmen oturtmak gerekiyor. Mesela çok basit bir örnek, diş fırçalama alışkanlığının kazanılması gibi.

            Bir annenin veya ebeveynin evlatlarına kazandırması gereken en hayati, olmazsa hiç olmaz, en değerli alışkanlık kitap okuma alışkanlığıdır bana göre. Bilginin kaynağına ulaşma, aslında bir anlamda her türlü problemin çözüm reçetesi gibidir. Bir insanın mutlu olması, hayatı doğru anlamlandırması, kendini tanıması, başta kendisi ve  toplumla barışık olması için okumayı öğrenmesi gerekiyor. Kitap okumak hayatı doğru okumayı öğretiyor çünkü... Olayların dilini, hikmetini, verdiği mesajı, ancak okuyan, düşünen ve sorgulayan insan daha iyi kavrıyor ve anlamsız ve amaçsız  hiç bir şeyin olmadığının fark ederek huzur buluyor.         
          Tabii model olmak en etkili ve kalıcı öğretme metodu. Şahsen kendi hayatımda kitap okumanın bende bu kadar yer etmesinde babamın etkisinin tartışılmaz olduğunu düşünüyorum. Bizlere sözle hiç bir zaman "evladım kitap okumak iyidir, güzeldir, faydalıdır" gibi nasihatlarını  hiç hatırlamıyorum ama onun kitapsız geçen bir gününü de bilmiyorum, ki o bedenen buralardan gideli yirmi yılı aştı ama sözlerinin ve davranışlarının etkisi, izi hiç bir zaman eskimedi, hep kendini hissettirdi. Demem o ki kitap okumak demek onu yaşamak, hayata geçirmek, içselleştirmek....onunla bezenmek belki  boyanmak demek....

            Biz ev olarak her akşam okuma saati yapıyoruz. Hem herkes bir arada oluyor, okuduklarımızı da tartışıyoruz ama ben çocuklara okumak, çok iyidir, çok güzeldir demeden duramıyorum... Hoşça kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder