12 Temmuz 2013 Cuma

Hayırlı Ramazanlar!

                                                  
                                              Herkese Selamlar,
 
         İki aydan fazla oldu çeşitli nedenlerden dolayı bloguma yazı yazamadım. Şu anda Ramazanla birlikte bloguma da kavuşmanın çifte mutluluğunu yaşıyorum...

         Habersiz gittiğim için üzgünüm... Ama habersiz gittiğim gibi.... sürpriz yaptım, geldim. Umarım sevinmişsinizdir ....

         Yazmak ...çocukluğumda günlüklerle başlamıştı, olan her bir şeyi, duygularımı, çocuksu sevinçlerimi,  kimi zaman hüzünlerimi günün sonunda satırlara döker, kalemi defteri kendime dost yapardım. Bir gün yazmasam çok şey kaçırdım, günlüğüme vefasızlık yaptım, onu mahzun bıraktığımı sanırdımYıllar geçtikçe günlükler de birikti, birikti.... Onları her okumamda geçmişte yaşadıklarımı aynen  yaşamak bana mutluluk vermedi, babamın yıllar süren hastane hikayeleri... baba düşkünü bu evlada ağır geldi... kimi buruklukları unutmak daha evlaydı, unutmak da bir nimetti... o nedenle tarihe not düşmekten, içimi kağıtlara dökmekten vazgeçmiştim.

          Ama bilgileri paylaşmak güzel bence, yazdıklarım bilinmeyen şeyler değil ama bizler unutkan varlıklarız, unuturuz...Hatta  bir düşünürün dediğine göre, yeni bir kitap okumaktansa daha önce okuyup istifade ettiğimiz bir kitabi yeniden okumanın daha yararlı olduğunu yazıyordu. Zihnimize yerleştirmek için hayatımıza, mutluluğumuza katkı yapacak şeyleri tekrar tekrar okumak, bir konuyu öğreniyor gibi öğrenmek...daha kalıcı olacak.

          Ramazan çok kıymetli  bir zaman dilimi....

          Kendimizi keşfetmek... Empati yapmak için; "yokluğu" yaşayarak, "yoksulluğu" anlamak, nimetlerin nimet olduğunun farkına varmak,  hayatın zenginliklerini idrak etmek, maddeye değil manaya odaklanmak için ideal bir fırsattır diyorum ...katılıyor musunuz ???

         Bana fikir ve önerilerinizle katılabilirsiniz... İyi ramazanlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder